0939 8147751
آخرین مقالات
ساختمان موج‌دار چیست؟
پارکینگ مکانیزه هوشمند فولکس واگن
ایده‌های دکوراسیون داخلی با برش لیزری

یکسان سازی تعرفه های Ukrzaliznytsia ...

یکسان سازی تعرفه های Ukrzaliznytsia منجر به افزایش هزینه های تجاری 10-15٪ می شود.
 
Ksenia Orinchak مدیر اجرایی انجمن ملی صنعت معدن اوکراین
برای تحریک توسعه اقتصادی، کاهش و نه افزایش تعرفه های حمل و نقل ریلی ضروری است
در آگوست سال جاری، JSC "Ukrzaliznytsia" از وزارت توسعه جوامع، مناطق و زیرساخت ها درخواست کرد تا تغییراتی در مجموعه تعرفه های حمل و نقل ریلی ایجاد کند و افزایش متفاوت آنها را در قالب به اصطلاح "یکپارچگی". این پروژه شامل افزایش تعرفه حمل و نقل سنگ معدن و زغال سنگ به میزان 19 درصد، کک به میزان 12 درصد و غلات به میزان 11 درصد (شامل واگن های بارگیری شده و خالی) است.

در حال حاضر، این تغییرات هنوز تصویب نشده است، اما بلافاصله می توان گفت که چنین افزایشی در بار مالی بر بخش های کلیدی اقتصاد، که در حال حاضر با هزینه های لجستیکی بالایی مواجه است (تعرفه های حمل و نقل ریلی در حال حاضر به طور قابل توجهی بالاتر از سطوح قبل از جنگ است. ) در شرایط فعلی غیر قابل قبول است. افزایش تعرفه‌ها می‌تواند بر امنیت اقتصادی کشور و رقابت‌پذیری صادرکنندگان اوکراینی تأثیر منفی بگذارد که در شرایط اقتصادی بسیار ناپایدار فعالیت می‌کنند.

تاثیر بر حمل و نقل کالا
این پروژه ایجاد تعرفه های یکسان برای انواع محموله ها را فراهم می کند. با این حال، این رویکرد فریبنده و دستکاری است، زیرا حمل و نقل کالاهای مختلف به منابع و زیرساخت های متفاوتی از UZ و در نتیجه هزینه های متفاوت نیاز دارد. ایجاد یک تعرفه متوسط ​​واحد در رابطه با کالاهایی که هزینه حمل و نقل آنها حداقل است ناعادلانه است. در نتیجه، هزینه های کسب و کار ممکن است 10 تا 15 درصد دیگر افزایش یابد که به رکورد قبلی در سال 2022 اضافه شود. به یاد بیاوریم که در آن زمان افزایش بی سابقه ای در هزینه حمل و نقل وجود داشت: تعرفه حمل و نقل زغال سنگ، سنگ معدن و سنگ آهک 140٪ افزایش یافت، غلات - 96٪، فلز - 70٪، و ماشین های زغال سنگ خالی - 158 درصد

تعرفه های حمل و نقل Ukrzaliznytsia، با دلار محاسبه شده، در حال حاضر 25-60٪ بالاتر از سطح 2019-2021 است، و این فشار تعرفه از Ukrzaliznytsia به یک مانع جدی برای ازسرگیری تولید در بسیاری از صنایع تبدیل شده است. در این راستا، موضوع کاهش هزینه‌های لجستیک، به‌ویژه تعرفه‌های راه‌آهن باری که می‌تواند به افزایش رقابت‌پذیری صادرکنندگان اوکراینی در بازار جهانی کمک کند، مطرح می‌شود.

ناکارآمدی داخلی
"Ukrzaliznytsia" نیاز به یکسان سازی تعرفه ها را با بی سود بودن حمل و نقل محموله های خاص تحریک می کند. با این حال، این دستکاری از سوی مدیریت آن است که با هدف انتقال هزینه های ناکارآمدی شرکت به صاحبان کالا انجام می شود. Ukrzaliznytsya حسابداری مدیریتی مناسبی ندارد که هزینه های متغیر و ثابت را بین مراکز هزینه توزیع کند و آنها را به درستی با محموله مربوطه مرتبط کند. سودآوری محموله به دلیل افزایش مستمر هزینه های شرکت است که بیشتر آنها مربوط به محموله خاصی نیست.

در طول 30 سال گذشته، هیچ اصلاحی در Ukrzaliznytsia انجام نشده است. در نتیجه، سودآوری تجارت حمل و نقل بر دوش همه صاحبان بار، از جمله کسانی که از واگن های UZ استفاده نمی کنند، می افتد. کلیه هزینه های شرکت اعم از حمل و نقل بار و مسافر، نگهداری مسیرها، ایستگاه ها، ایستگاه های غیرفعال، تعمیرات خودروهای سواری، دپو و هزینه های اداری در یک صندوق عمومی ادغام می شود.

در نیمه اول سال 2024، درآمد حاصل از حمل و نقل بار به 43 میلیارد UAH رسید که در مقایسه با مدت مشابه در سال 2023 که بنادر بسته شده بود، 17 درصد بیشتر (+ 6.5 میلیارد UAH) بیشتر است. این به Ukrzaliznytsia اجازه داد تا در نیمه اول سال 2024 3.1 میلیارد UAH سود کسب کند، اگرچه برای مدت مشابه در سال 2023 این سود 4.8 میلیارد UAH بود. این وضعیت نشان می دهد که هزینه های Ukrzaliznytsia سریعتر از درآمد آن در حال رشد است، که یک سیگنال هشدار دهنده است و نیاز به بازنگری فوری در سیاست هزینه های آن دارد.

چه باید کرد
در واقعیت های فعلی، مدیریت Ukrzaliznytsia باید رویکرد خود را به مدیریت تغییر دهد و استراتژی افزایش مداوم تعرفه ها برای پوشش هزینه ها را کنار بگذارد. در عوض، تمرکز باید بر بهبود کارایی عملیاتی و بهینه سازی هزینه ها باشد.

Ukrzaliznytsia این فرصت را دارد که حتی به تدریج تعرفه های حمل و نقل را در سال های 2024-2025 کاهش دهد. 15 درصد با حفظ کارایی هزینه و سودآوری. این به بازگرداندن رقابت پذیری Ukrzaliznytsia و گسترش پایگاه بار آن با بازگرداندن محموله از بخش حمل و نقل جاده ای به راه آهن کمک می کند. در سطح جهانی تر، کاهش تعرفه های حمل و نقل به بازگرداندن رقابت پذیری صادرکنندگان اوکراینی، کاهش بار مالی بر تجارت و تثبیت اقتصاد اوکراین در کل کمک می کند.

عملکرد قابل پیش بینی، پایدار و کارآمد روش اصلی حمل و نقل - راه آهن - کلید "آمادگی رزمی" همه نهادهای درگیر در دفاع از دولت از جمله در جبهه اقتصادی است. و صنعت، به ویژه معدن، قطعا یکی از این نهادها است.

مقالات مرتبط
ساختمان موج‌دار چیست؟
پارکینگ مکانیزه هوشمند فولکس واگن
متالورژی ها پیشنهاد می کنند EC سهمیه جهانی ماهانه...
Cleveland-Cliffs قراردادهای نورد گرم آوریل ...
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به آهن فروش می باشد.