0939 8147751
آخرین مقالات
انتشار گازهای گلخانه‌ای در بخش فولاد چین در ماه ژوئن...
اوکراین می‌تواند به قطب تولید فولاد کم کربن تبدیل شود
چین اهداف انرژی سبز را در بخش‌های صنعتی گسترش می‌دهد

بازار اتحادیه اروپا انتظار دارد قیمت فولاد نورد گرم در ...

بازار اتحادیه اروپا انتظار دارد قیمت فولاد نورد گرم در ماه های نوامبر تا دسامبر افزایش یابد این امر با عرضه محدود در میان کاهش ظرفیت توسط برخی تولیدکنندگان تسهیل خواهد شد
قیمت جهانی کویل نورد گرم در ماه اکتبر روندهای متفاوتی را بر اساس منطقه نشان می دهد. در بازار اتحادیه اروپا، قیمت محصولات تحت فشار واردات ارزان و ظرفیت مازاد در حال کاهش است. در ایالات متحده، برعکس، قیمت ها به دلیل کاهش عرضه و زمان طولانی تر افزایش می یابد، در حالی که در هند قیمت ها به دلیل تقاضای داخلی ثابت ثابت است.

اروپا
در اروپای غربی، قیمت فولاد نورد گرم برای دوره 13 تا 20 اکتبر 2023 نسبت به هفته قبل 10 یورو در تن کاهش یافت - به 610 تا 630 یورو در تن. کاهش قیمت محصولات از ابتدای اکتبر مشاهده شده است، به ویژه از 29 سپتامبر، قیمت های فولاد نورد گرم در اروپای غربی 50 یورو در هر تن یا 7.3 درصد کاهش یافته است. در اوت-سپتامبر قیمت ها عمدتا ثابت بودند.

وضعیت در بازار ایتالیا نیز مشابه است، به ویژه اینکه از 20 اکتبر، فولاد نورد گرم در سطح 590-610 یورو در هر تن معامله می شود که نسبت به هفته قبل 10 یورو در هر تن و 20 یورو کمتر است. تی نسبت به قیمت پایان شهریور ماه.

در ماه اکتبر، واگرایی بین روندها در اروپای غربی و جنوبی در میان وخامت عمومی شرایط بازار به حداقل رسید. پویایی قیمت ها تحت تاثیر واردات ارزان است. علاوه بر این، سیاست قیمت گذاری توسط توزیع کنندگان و مراکز خدماتی که به نقدینگی علاقه دارند، نه عرضه و تقاضا (تولیدکنندگان) تعیین می شود.

فروش از مراکز خدمات و توزیع کنندگان به دلیل کاهش تقاضای مصرف کننده به سطوح بسیار پایینی رسیده است. همانطور که فعالان بازار خاطرنشان می کنند، تقریبا 60٪ از کل فروش فولاد نورد گرم در اتحادیه اروپا توسط توزیع کنندگان ارائه می شود و 40٪ به طور مستقیم توسط تولید کنندگان فروخته می شود. هنوز مشخص نیست که دقیقاً چه کسی دامپینگ قیمت ها را در اکتبر آغاز کرده است.

برخی از شرکت های فولادی، از جمله ArcelorMittal، در حال بررسی یا تعلیق برخی از ظرفیت ها برای متعادل کردن عرضه و تقاضا و محدود کردن کاهش قیمت ها هستند.

بازار همچنان تحت فشار حجم زیادی از واردات از کشورهای آسیایی و هند است. سهمیه های واردات سه ماهه چهارم در روزهای ابتدایی دوره سهمیه بندی تمام شد، اما انتظار می رود بخش قابل توجهی از محصولات در سه ماهه اول سال 2024 وارد شود.

بخش خودروسازی اروپا که یکی از بزرگترین مصرف کنندگان کویل نورد گرم است، خرید را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. این صنعت از تیرماه سال جاری دچار رکود شده است.

علیرغم شرایط ضعیف بازار، متالوژیست های اروپایی با کاهش ظرفیت خود را برای افزایش متوسط ​​قیمت فولاد نورد آماده می کنند. بازار ممکن است به زودی با عرضه ناکافی مواجه شود که از افزایش قیمت ها حمایت می کند. با توجه به کاهش سهمیه واردات، تامین کنندگان اروپایی به منبع اصلی محصولات در بازار در ماه های نوامبر تا دسامبر تبدیل خواهند شد.

«مصرف‌کنندگان اروپایی محصولاتی را از کشورهای آسیایی وارد کردند که می‌توانستند قیمت‌های جذابی را ارائه دهند که کمتر از قیمت‌های تولیدکنندگان داخلی بود. اما سهمیه های وارداتی موجود به ما اجازه نمی دهد تا از طریق واردات با قیمت های رقابتی نیازهای بازار را به طور کامل تامین کنیم. مصرف کنندگان نمی توانند برای مدت طولانی با توجه به سطوح پایین موجودی، خرید خود را متوقف کنند. آندری گلوشچنکو ، تحلیلگر مرکز GMK، اظهار داشت : طبق برآوردهای ما، خریدها در ماه نوامبر تشدید خواهند شد و در نتیجه از رشد قیمت حمایت خواهند کرد.


ایالات متحده آمریکا
در بازار ایالات متحده ، قیمت کویل نورد گرم برای هفته 13 تا 20 اکتبر 2023 به 690-720 دلار در تن (N America Ex-Works) در مقایسه با 680-700 دلار در هر تن در هفته قبل افزایش یافت. در عین حال، قیمت پیش بینی شده برای 27 اکتبر 750-830 دلار در هر تن است. در اینجا وضعیت برعکس است - از سپتامبر، قیمت‌های فولاد نورد گرم کاهش یافته است، اما از اکتبر روند به سمت بهتر شدن تغییر کرده است و قیمت‌ها به سطح پایان ماه اوت بازگشته است.

در حال حاضر بازار فاقد اطمینان کافی است، بنابراین طیف گسترده ای از قیمت ها در میان تامین کنندگان وجود دارد. شرکت های متالورژی برای بالا بردن قیمت ها به کاهش تولید متوسل می شوند، اما تقاضا برای محصولات به صورت فصلی کاهش می یابد. عرضه محدود به تولیدکنندگان بزرگ اجازه می دهد تا اهداف قیمتی خود را در زمانی که سفارشات برای اوایل تا اواسط دسامبر برنامه ریزی شده است، افزایش دهند. برخی از آنها رزروهای حجمی را تا دسامبر به حالت تعلیق درآورده اند.

اعتصاب کارگران متحد خودرو (UAW) علیه فورد، جنرال موتورز (GM) و Stellantis که به کارخانه‌های بزرگ خودروسازی گسترش یافته است، هنوز تأثیر قابل‌توجهی بر تقاضای فولاد نداشته است.

هندوستان
در هند، قیمت فولاد نورد گرم از ابتدای اکتبر ثابت مانده است - در سطح 640-650 دلار در هر تن فوب. در همان زمان، در مقایسه با سپتامبر، قیمت ها 10-15 دلار در هر تن افزایش یافت.

در شرایط کسادی در آسیای جنوب شرقی و بازار فولاد اروپا، تولیدکنندگان فولاد نورد هندی در 2 تا 3 ماه گذشته محصولات را عمدتاً به سمت بازار داخلی هدایت کرده و از صادرات خودداری می کنند. ثبات قیمت نشان دهنده تقاضای ثابت داخلی برای محصولات نورد است.

مصرف داخلی فولاد با این واقعیت پشتیبانی می‌شود که کارخانه‌های ویتنام و چین هنوز گواهینامه اداره استانداردهای هند (BIS) را برای صادرات فولاد به هند دریافت نکرده‌اند، که به معنای واردات کمتر از این کشورها و افزایش علاقه به بازار داخلی است. با این حال، ورود محموله‌های رزرو شده قبلی ممکن است عرضه را در بازار داخلی افزایش دهد و تولیدکنندگان همچنان مجبور باشند مقداری حجم را برای صادرات ارسال کنند.

هند محصولات را با قیمت 100 تا 200 دلار در تن در مقایسه با پیشنهادات صادراتی به بازار داخلی ارسال می کند. این امر تا زمان از سرگیری واردات ادامه خواهد داشت.

انتظار می رود که تجارت قوی داخلی فولاد نورد گرم هند تا پایان اکتبر ادامه داشته باشد زیرا اولین محموله های وارداتی در ماه نوامبر وارد کشور می شود. علاوه بر این، دوره جشنواره در هند آغاز خواهد شد، که تقاضا را بیشتر محدود می کند، که باعث می شود برخی از محصولات برای صادرات، عمدتا به اتحادیه اروپا ارسال شوند، زیرا هند هنوز مقدار قابل توجهی از سهمیه برای عرضه به مصرف کنندگان اروپایی دارد.

چین
در بازار چین، قیمت کویل نورد گرم در طول 13 تا 20 اکتبر - در 545-555 دلار در هر تن فوب - ثابت بود - اگرچه سطوح از ابتدای اکتبر 5 دلار در هر تن یا 0.9 درصد کاهش یافته است.

ثبات قیمت تا حدی به دلیل تقاضای ضعیف داخلی و تعطیلات در اوایل اکتبر حفظ شد. متالورژی های کشور همچنان محصولات خود را صادر می کنند، اما رقابت سخت تر می شود زیرا افزایش هزینه مواد اولیه باعث افزایش هزینه های تولید می شود و سطح قیمت فعلی محصولات نهایی منجر به بی سودی می شود. علاوه بر این، احساسات عمومی در بازار جهانی تقاضا برای فولاد را کاهش می دهد.

تأخیر مقامات کشور در اعمال محدودیت‌های تولید فولاد در سال 2023 احتمالاً منجر به افزایش موجودی فولاد در میان متالورژی‌ها خواهد شد. در عین حال، ضعیف شدن تقاضای داخلی و کاهش صادرات باعث کاهش بیشتر قیمت ها خواهد شد.

مقالات مرتبط
انتشار گازهای گلخانه‌ای در بخش فولاد چین در ماه ژوئن...
اوکراین می‌تواند به قطب تولید فولاد کم کربن تبدیل شود
چین اهداف انرژی سبز را در بخش‌های صنعتی گسترش می‌دهد
قیمت جهانی میلگرد تحت فشار عوامل فصلی است
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به آهن فروش می باشد.