0939 8147751
آخرین اخبار
آلمان در ماه ژانویه صادرات محصولات نورد فلزی را 23.7
تعرفه های فولادی ترامپ بر بخش انرژی آمریکا تأثیر خواهد گذاشت
قیمت های اروپایی ویل نورد سرد در نیمه اول آوریل افزایش یافت

Vale قصد دارد کامیون‌های معدنی با انرژی اتانول را راه‌اندازی

Vale قصد دارد کامیون‌های معدنی با انرژی اتانول را راه‌اندازی کند  انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از استفاده از گازوئیل 15 درصد از انتشار مستقیم CO2 Vale را تشکیل می دهد
شرکت معدنی برزیلی Vale با مشارکت کوماتسو و کامینز قصد دارد ناوگان کامیون های معدنی خود را که از مخلوط اتانول و گازوئیل به عنوان سوخت استفاده می کند، مدرنیزه کند. این در بیانیه مطبوعاتی این شرکت بیان شده است .

کامیون های کمپرسی که با سیستم دوگانه سوز کار خواهند کرد، اولین کامیون های جهان با ظرفیت حمل بار 230 تا 290 تن خواهند بود که مخلوط سوخت آن اتانول است. این برنامه به اهداف Vale برای کاهش انتشار کربن (مستقیم و غیر مستقیم) تا 33 درصد تا سال 2030 و دستیابی به صفر خالص تا سال 2050 کمک خواهد کرد.

این راه حل برای کاهش انتشار CO2 در طول عملیات معدن ضروری است. کامیون های ارتقا یافته قادر خواهند بود تا 70 درصد اتانول استفاده کنند و انتشار مستقیم دی اکسید کربن را تا 70 درصد کاهش دهند. انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از استفاده از گازوئیل 15 درصد از انتشار مستقیم CO2 Vale را تشکیل می دهد.

حذف سوخت های فسیلی، به ویژه گازوئیل، از فرآیندهای استخراج معدن برای دستیابی به اهداف کربن زدایی اساسی است. خوزه بالتازار، مدیر ارشد مهندسی Vale، گفت: استفاده از راه حل برای ناوگان موجود بدون نیاز به سرمایه گذاری در کامیون های جدید، راهی عالی برای پیشبرد روند کربن زدایی است.

انتظار می رود طی دو سال آینده این پروژه شامل توسعه، آزمایش و استقرار موتورهای اتانول-دیزلی تولید شده توسط کامینز باشد. تصمیم برای توسعه موتورهای مبتنی بر اتانول ناشی از در دسترس بودن آن در شبکه های تامین کننده موجود و سطح بالای استفاده در برزیل بود.

لودمیلا ناسیمنتو، مدیر انرژی و کربن زدایی در Vale می گوید: «ما باید از مزیت رقابتی برزیل در تولید سوخت زیستی استفاده کنیم، زیرا ما یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اتانول در جهان هستیم.

به یاد داشته باشید که در پایان سال 2023، شرکت Vale اعلام کرد که سنگ آهن را برای اولین بار در یک کشتی فله‌بر با سوخت زیستی حمل کرده است. این کشتی با حدود 200 هزار تن سنگ آهن در ترمینال جزیره گوایبا در ایالت ریودوژانیرو (برزیل) بارگیری شد و قرار بود در مسیر برزیل به آسیا از سوخت زیستی استفاده کند. صرفه جویی مورد انتظار CO2e حدود 18٪ یا 785 تن است که به Vale کمک می کند تا انتشارات Scope 3 را کاهش دهد.

اخبار مرتبط
آلمان در ماه ژانویه صادرات محصولات نورد فلزی را 23.7
تعرفه های فولادی ترامپ بر بخش انرژی آمریکا تأثیر خواهد گذاشت
قیمت های اروپایی ویل نورد سرد در نیمه اول آوریل افزایش یافت
قیمت جهانی میلگرد در اوایل ماه مارس کاهش یافت
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به آهن فروش می باشد.